עוד המלצות קולינריות לפריז – תמר אוכלת את צרפת

נוסעים לעיר האורות? קבלו המלצות קולינריות לפריז שאני אוהבת במיוחד – המאפיות הכי שוות, באיזה שוק כדאי לבקר ומה רצוי להביא מהסופרמרקט

בשעה טובה הגעתי לכתוב סוף כל סוף עוד המלצות קולינריות לפריז שהייתי חייבת לחלוק איתכם – שווקים, מאפיות, רחובות אוכל ששווה להסתובב בהם ואפילו המלצה על סופרמרקטים שכדאי לעצור בהם כדי לקנות חומרי גלם מעולים הביתה. אם אתם נוסעים, ממליצה לכם גם להציץ בפוסט ההמלצות שלי למסעדות בפריז, שיסגור לכם את הפינה הקולינרית עד הסוף.

שווקים

Marche Raspail
השוק האהוב עליי בפריז, אולי בגלל שאני תמיד מתאכסנת לידו ויש לי חיבה אדירה למיקום שלו. השוק הוא שוק פריזאי קלאסי, הכולל דוכני פרחים, מצרכי מזון טריים ומפתים, קצת שמונצעס וכמובן דוכן מושלם של עוף בגריל. ממש כיף להתהלך בו בשעת בוקר מוקדמת, לדגום קצת גבינות ולהתפעל מהשפע הלא יאומן שיש ליצרנים הצרפתים להציע. ממליצה בחום לעצור ליד הדוכן של חבל בריטני, שם יחכה לכם איש מקסים שמוכר קווין אמאן מיוחד מאוד שאופייני לאזור בריטני, מאפה שטוח ממולא בזוכר וחמאה שאי אפשר להפסיק לאכול.

תותים בזיל הזול בשוק רספיי
תותים בזיל הזול בשוק רספיי

אם אתם באזור, כדאי לתפור את:
Boulangerie Chevalier – לכל אחד צריך שתהיה מאפייה פריזאית ליד המלון, אחת כזו שמתחילים בה את הבוקר עם איזה קרואסון חמאה נהדר או מאפה מלוח. זו שלנו. אז נכון שאם אתם לא לנים באזור תוכלו למצוא אחת נפלאה גם באזור שלכם, אבל אני אומרת לכם – זו פשוט חלומית.

בשעות הבוקר המוקדמות תוכלו למצוא בה קרואסונים חמים שהרגע יצאו מהתנור, מאפי שקדים מטריפים ושוסון או פום למות. בשעות הבוקר המאוחרות כבר יתחילו להיערם בוויטרינה כריכים מפתים בבגטים מתפצחים עם גבינת עיזים ועגבניות מיובשות, גבינה ושינקן, חמאה וסלמי ועוד ועוד.

Marche D’aligre
לשוק הזה התוודעתי בפעם האחרונה שהייתי בפריז אחרי שההורים שלי המליצו שאקפוץ. גם כאן מדובר בשוק פריזאי מקסים, מאוד מקומי וקטן, בעיקר עם דוכני ירקות ופירות ורחבה גדולה של ממכר יד שנייה ועתיקות (בטח רק בימים מסוימים בשבוע).

מה שהכי כיף שם זה חנות הגבינות Au Cœur du Marché שהיא גן עדן לאוהבי הגבינות – אורזים הכול בוואקום ואין בעיה לשלוח לבטן המטוס. אם אתם כבר שם, נסו את המרמלדות שלהם בטעמי פירות יער. זה הולך מעולה עם גבינות ויין טוב.

גבינות בלי סוף ליד שוק אליגרה
גבינות בלי סוף ליד שוק אליגרה

אם אתם באזור, כדאי לתפור את:
Ble sucre – ממש ליד שוק אליגרה שוכנת אחת המאפיות הטובות והמקסימות לטעמי בפריז. אם קרואסון חמאה זה הקטע שלכם, לדעתי זה שב-Ble sucre הוא הטוב מכולם, פריך וחמאתי בדיוק במידה. כלומר, מאוד חמאתי. טעמתי גם בריוש מדופדף וקווין אמאן שהיו נהדרים ולקחתי הביתה עוגיות פיננסייר עם צנוברים שהתגלו כלא פחות ממופלאות. יש גם קינוחי ויטרינה נאים וטעימים למי שאוהב וקפה לא רע בכלל.

קווין אמאן מצוין ב-Ble sucre
קווין אמאן מצוין ב-Ble sucre

Marché des Enfants Rouges
אם אתם רק בעניין של שווקי אוכל שבהם אשכרה אפשר לשבת ולאכול, שוק הילדים האדומים הוא המקום עבורכם. השוק יושב בלב פריז ומורכב מ-30 דוכני מזון מכל הסוגים: קוסקוס מרוקאי עם מגוון תבשילים (שתמיד נראה מעולה אבל… בואו, אני בפריז, בא לי אוכל צרפתי ממש), המבורגר מושלם בדוכן של Le Burger Fermier, הכריך הכי מפורסם בפריז עם ימבה של נקניקים וגבינות בדוכן של Chez alain miam miam, דוכן אויסטרים לאוהבי הז’אנר, דוכן איטלקי ועוד. אפשר לאכול שם צהריים בכיף וכל אחד יכול למצוא משהו שהוא אוהב במיוחד.

כריך מטריף ביותר אצל אלן
כריך מטריף ביותר אצל אלן בשוק הילדים האדומים

 

ואכלנו גם המבורגר, כי איך אפשר להגיד לו לא? שוק הילדים האדומים
ואכלנו גם המבורגר, כי איך אפשר להגיד לו לא? שוק הילדים האדומים

אם אתם באזור, כדאי לתפור את:
ממש מחוץ לשוק מחכה לכם רחוב Rue de Bretagne‏, שהוא אחד מרחובות האוכל הכי שווים בפריז. מעדניות, חנויות גבינות משגעות, בוטיקים של יין, בתי קפה הומים, מאפיות, קונדיטוריות ועוד ועוד בלי סוף. ברחוב הזה יש תחנה אחת שאני לא מוותרת עליה – Rôtisserie Stévenot Cadet.

מדובר ברוטיסרי קטנצ’יק שמוכר עד שנגמר – עופות צלויים משגעים שנצלים ממש מול עיניך והם עסיסיים מבפנים וקראנצ’יים כל כך מבחוץ. אפשר לקחת רבע עוף, חצי וכמובן עוף שלם. אבל אני לא מגיעה לשם רק בשביל העוף… יש להם ספריבס ברוטב ברביקיו וברוטב ג’ינג’ר שאני לא יכולה בלעדיהם! וגם גרטן תפוחי אדמה שרוצים לגור בתוכו. זול, טעים, משביע וממש ממש פריזאי.

מאפיות

Du pain et des idees
אין נסיעה לפריז שלא מתחילה במאפייה האהובה עליי ביקום. היא שוכנת ברובע ה-10 המתפתח, בין חנויות בגדים מקסימות לבין בתי קפה בוהמיינים, בחנות פינתית יפהפייה. תאמינו לי, אתם תגיעו למאפייה אפילו בלי מפה, רק תקשיבו לאף שלכם… כל הרחוב מלא בריח מופלא של לחם נאפה, ולא סתם לחם, ה-לחם.

קצת מהרכישות הנפלאות שעשינו במאפייה הכי שווה בפריז
קצת מהרכישות הנפלאות שעשינו במאפייה הכי שווה בפריז

למאפייה הזו יש לחם שנאפה בכיכרות ענק שהוא אחד הלחמים הכי טעימים שאכלתי. יש לו טעם קצת מעושן, כאילו אפו אותו בתנור עצים (ויש מצב שזה מה שקורה, עד היום לא הצלחתי לגלות), וקרום מתפצח פסיכי שאי אפשר להפסיק לנשנש. ממליצה בחום לקחת חצי כיכר, להקפיא עם החזרה הביתה וליהנות כמה חודשים אחרי (ישכילו עוד יותר אלו שיפרסו את הלחם לפרוסות עבות בבית, יקפיאו ואז יוכלו להפשיר לעצמם פרוסה בכל פעם שיתחשק).

חוץ מהלחם, יש להם בריוש נהדר, מאפי שבלול מפורסמים שהמפורסם בהם הוא שבלול פיסטוק ושבלול גבינה עם פירות יער, קרואסון שוקולד קריספי וקרואסון חמאה רך – קצת שונה מהיתר בפריז. עצירת חובה בכל פעם שאתם בפריז, תתאהבו מיד.

שבלול מלא כל טוב במאפיית Du pain et des idees
שבלול מלא כל טוב במאפיית Du pain et des idees

Boulangerie Utopie
קרוב מאוד למאפיית Du pain et des idees שוכנת קונדיטוריית Utopie, שאליה הגעתי במיוחד כדי לטעום את האקלייר במילוי קרם שומשום שחור. אין מה להגיד, האקלייר היה מושלם, הקרם היה פנטסטי ועל הדרך דגמתי גם טארט פירות יער עם קרם פטיסייר עשיר ונהדר. כיף מאוד אם אתם בסביבה.

Maison Arnaud Delmontel‏
את המאפייה הזו גיליתי כשנסעתי לפריז עם המשרד שלי, ואוי, כמה אני שמחה שגיליתי אותה! כשהייתי עם המשרד בפריז, לנו באזור האופרה, אזור שאני פחות מכירה. כמובן שעשיתי מחקר מקדים וגיליתי שהמונמארטר ממש קרוב למלון ויש אפילו רחוב אוכל מאוד מומלץ, ובו שוכנת מאפייה שזכתה כמה שנים ברציפות בתואר הבגט הכי טוב בפריז. אז מה, לא אדגום? היה נפלא, ואכלתי שם גם קרואסון שוקולד ושקדים שהיה הכי טוב שאכלתי בחיי. אז כדאי מאוד להגיע.

תנו לבחורה את הבגט שלה וקצת שיק פריזאי
תנו לבחורה את הבגט שלה וקצת שיק פריזאי

אם אתם באזור, כדאי לתפור את:
המאפייה יושבת ברחוב Rue des martyrs, אחד הרחובות היפים והטעימים בפריז. תוכלו למצוא שם קונדיטוריות, מעדניות, חנות בוטיק שלמה שמוקדשת לריבות, ירקניות מקסימות שבהן אפשר לקנות מלא פירות יער טריים בכלום כסף ועוד ועוד. הרחוב הזה עולה עד הכנסייה שבמונמארטר, אזור תיירותי להפליא אבל עם הנוף הכי שווה בפריז.

עוד קצת מנפלאות Rue des martyrs
עוד קצת מנפלאות Rue des martyrs

סופרמרקטים

כבר מזמן הבנתי שלא רק אני חולה על סופרמרקטים בחו”ל, במיוחד כאלה שיש להם התמחות קולינרית. לא פעם אני רואה בפייסבוק פוסטים שאנשים מעלים ובהם הם שואלים – “אני ב____, מה כדאי להביא פה מהסופרמרקט?”, וזו שאלה ממש לגיטימית לדעתי כי לפעמים שפע המידע ושפע מוצרי הגלם המעולים מתעתע ומבלבל כשאני בחו”ל.

אז מה להביא מפריז?
גבינות מעולות שאפשר לקנות באחת מחנויות הגבינות שהזכרתי קודם או בשווקים – אורזים אותן בוואקום והן מחזיקות די הרבה זמן, במיוחד גבינות קשות.

מוצרי אפייה מיוחדים – בסופרמרקטים שמתמחים באוכל (גללו קצת למטה כדי לגלות איפה) יש מחלקות ענקיות של חומרי גלם לאפייה, דברים מאוד מיוחדים שנדיר למצוא בישראל או שכאן הם עולים הרבה מאוד כסף: סוכריות קישוט מכל סוג ומין, שוקולדים איכותיים בטירוף, קמחים מיוחדים, סוכר שמופק מכל מיני צמחים ופירות ועוד.

חרדל – צרפת היא אחת מיצואניות החרדל הכי גדולות בעולם, וזה לא פלא שרוב מותגי החרדל הגדולים שאנחנו מכירים הם צרפתיים.
בסופרמרקטים שמתמחים בקולינריה יש מאות סוגי חרדלים בטעמים שונים – האהובים עליי זה פפריקה מעושנת, טרגון, שום, ג’ינג’ר, קוקוס ופלפל חריף.

חמאה של Bordier – אני יודעת שזה נשמע קצת משונה להביא חמאה לארץ, אבל באמת שהיא שווה את זה. החמאה של בורדייה מצוינת ומגיעה בכל מיני טעמים. אני הכי אוהבת את החמאה המלוחה שלהם ואת החמאה עם יוזו, שיש בה גרידת לימון יפני שמעניקה ארומה מטורפת לחמאה. פשוט מצטיידים בצידנית קטנה ושמים אותה במזוודה שנשלחת לבטן המטוס, כל כך קר שם שאין סיבה לדאגה.

אז איפה כדאי לקנות?
le bon marche – מדובר בכלבו שיש לו מחלקת אוכל ענקית שנקראת la grande epicerie, סופרמרקט יפהפה שמתמחה באוכל, שורות על גבי שורות של חומרי גלם מושלמים, מעדניה נהדרת וגם דוכני ממכר שמציעים לאכול במקום. עצירת חובה לאוהבי האוכל.

Galeries Lafayette Gourmet – חלק מרשת הכלבו הענקית גלרי לפאייט. בקומה התחתונה תוכלו למצוא דוכנים של מיטב הקונדיטוריות, המאפיות, בוטיקי השוקולד והמעדניות של פריז, מעין פריז הקולינרית בזעיר אנפין. בקומה העליונה סופרמרקט משגע שדומה במידת מה לבון מרשה ובו אפשר לרכוש מגוון מוצרים מושלמים לשימוש ביתי.

אשמח אם תכתבו לי בתגובות עוד המלצות קולינריות לפריז שאני חייבת לבדוק בפעם הבאה שאני שם, ואם ביקרתם באחד המקומות לעיל – אל תהססו לשתף אותי!

8 Comments
  1. נטלי 5 שנים ago
    Reply

    פוסט מקסים, תודה!
    יש לך גם המלצות למלון? חוץ מטיסה לא ארגנתי כלום 😉

    • תמר 5 שנים ago
      Reply

      היי נטלי,
      בטח! אני מאוד אוהבת את המלון Hôtel des Academies et des Arts, שיושב ממש ליד שוק רספיי ואחת המאפיות הטובות!
      מלון בוטיק קטן, מקסים, מאוד שרמנטי, עם ארוחת בוקר נחמדה (רק כדי לתדלק, כן? תשמרי מקום). שירות מעולה, ניקיון יוצא מהכלל.
      נסיעה טובה!

  2. איתן 5 שנים ago
    Reply

    יצאניות החרדל… לא נשמע טוב… עדיף יצואניות

    • תמר 5 שנים ago
      Reply

      דווקא מצחיק, אתה לא חושב? 🙂

  3. מורן 5 שנים ago
    Reply

    מסכימה עם כל מילה ויש כמה מקומות חדשים שכתבת עליהם שאשמח לבקר!
    פעם הבאה תנסי:
    1. Aux Merveilleux De Fred- לחם החלב עם פצפוצי השוקולד המריר מטריף
    2. Le sarrasin et le Froment Creprie- קרפרי קטן ומקסים באיים
    3. השוקולד של Alain Ducasse
    4. אם את בקטע של מסעדות אז לא לפספס את Bistrot Paul Bert ולהזמין לקינוח את סופלה הגראד מריינה. מסעדת הראמן Kodawari מדהימה! וגם Ellsworth המקום האהוב עלי בפריז:)
    5. בנוסף לגבי ציוד למטבח החנות E.dehillerin מאוד מומלצת (לא חנות של אוכל אלא של ציוד ברמה הגבוהה ביותר).
    6. עוד ציוד מאוד מיוחד למטבח נמצא ב- Merci (שרק להיות בחנות זה בילוי בפני עצמו).

    • תמר 5 שנים ago
      Reply

      ואוו, מורן, אילו המלצות משובחות!!! לגמרי שמתי אותן בקובץ שלי לבדיקה בפעם הבאה.
      תודה רבה על הזמן ועל המחשבה!

  4. חבר טוב 5 שנים ago
    Reply

    שועליניו, מתי נוסעים שוב? למי שלא הבין אני רועי בן זוגה של תמר. לא האמנתי שאחזור כל כך מאוהב. בעיר כמובן, באוכל המושלם שנמצא בכל פינה וסמטה. חשבתי לעצמי עוד עיר סופר-תיירותית (זכרונות מביקור בגיל ילדות עם ההורים), אבל לא, יש פריז מספיק לכולם. באמת לא לפחד להכנס לכל פטיסרי או בולנז’רי שנראה לכם טוב (במיוחד אם יש תור). את פריז שתמר הכירה לי אני מאחל לכולם לפגוש, חזרתי עם חשק לעוד ועוד. אפילו יצאתי בהצהרה שפעם בשנה נוסעים לסופש לפריז. אז כנראה שבקרוב תמר תוכל להגדיל את הרשימה של ההמלצות. טיפ חשוב, לא להישקל לפני הנסיעה (ובטח שלא אחרי)

    • תמר 5 שנים ago
      Reply

      אהוב לבי אתה, תודה על התגובה המרגשת. אוהבת לטייל ולחוות איתך את נפלאות החיים

השאר תגובה

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.