איפה אוכלים בסלוניקי? תמר אוכלת את יוון

איפה אוכלים בסלוניקי? תמר אוכלת את יוון

באיזו טברנה לבקר כדי לאכול קלמרי מטוגן מושלם? ואיפה מסתתרת הבוגאצה הכי טובה בעיר? פוסט ראשון על הטיול ביוון שחושף איפה אוכלים בסלוניקי

איפה אוכלים בסלוניקי? זו הייתה השאלה הראשונה ששאלתי את גוגל כשהוחלט על נסיעה משפחתית ליוון בשלהי חודש ספטמבר. כי כמו תמיד, בטיולים של משפחת שורצברד, הדבר הכי חשוב הוא האוכל. כל היתר כבר מסתדר סביב לזה.

הנסיעה הזו הייתה ספונטנית. מרגע שהוחלט בישראל על סגר שני עבר בקושי שבוע וכבר היינו בשדה התעופה. מה אגיד לכם? זו הייתה ההחלטה הכי חכמה שקיבלנו לאחרונה.

יוון משגעת, מסבירת פנים, האנשים בה נעימים ומקסימים אפילו אם הם לא יודעים מילה באנגלית. הקורונה שם כמעט לא מורגשת ובכל זאת היוונים שומרים מרחק, הולכים עם מסכות ונשמרים. זה מרשים ומעורר השתאות.

הטיול היה הזדמנות עבורי ועבור רועי לגלות איך זה לנסוע לחו”ל עם ילד. נכון, זו הייתה נחיתה רכה במיוחד משום שהוריי ואחותי היו איתנו והיו חלק פעיל בכל הקשור ליפתח. אבל גם גילינו שהילד החכם והרגיש שלנו מסתדר נהדר במקום שהוא לא מכיר, סקרן לטעום ולחקור מדינה אחרת, ישן בעגלה בארוחת הערב וממשיך לישון אחר כך בלול במלון, מטורף על ים ומים וחול וציפורים וטיולים במנשא ועלים ופרחים ומה לא.

הקסם של הרחובות הקטנים. שוק מודיאנו בסלוניקי (צילום: אהובה שורצברד)
הקסם של הרחובות הקטנים. שוק מודיאנו בסלוניקי (צילום: אהובה שורצברד)

את סלוניקי יצא לי לחוות רק כמקום לינה ותחנת מעבר בדרך לנקודת ציון אחרת. מהמעט שהספקתי לחוות, הרחובות העמוסים שוקקים חיים ומלאים במסעדות, חנויות, מזללות אוכל רחוב וברים, ולאן שלא תפנו עוטף אתכם הריח של הים.

אחד הרגעים המרשימים בעיר היה הליכה על הטיילת שלצד המים. מדובר בחוויה אחרת לגמרי מכל טיילת שהכרתי, כי בסלוניקי למעשה אין חוף ים! אז הגלים הענקיים מגיעים ממש ממש עד לשפת הטיילת, רצועת בטון מוגבהת שנראה שבקושי עומדת בעוצמת המים.

העוצמה של המים. הטיילת המרשימה בסלוניקי (צילום: אהובה שורצברד)
העוצמה של המים. הטיילת המרשימה בסלוניקי (צילום: אהובה שורצברד)

לטעמי זו עיר לסופ”ש נחמד אם יש איזו תערוכה טובה באחד המוזיאונים או באמת כנקודת פתיחה ו/או סיום לטיול באזור האולימפוס או חלקדיקי. כמה המלצות מהמעט שיצא לי לחוות.

איפה ישנים בסלוניקי?

בחרנו ללון במלון Antigon Urban Chic Hotel, מלון בוטיק מקסים במרכז העיר. על אף מיקומו המרכזי, המלון שקט ונעים, מודרני ומעוצב בטוב טעם. החדרים גדולים, לחלקם מרפסת קטנה או גדולה ואת ארוחת הבוקר המצוינת מקבלים כעת לחדר בעקבות ענייני קורונה.

במלון דאגו לכל צרכינו: מיד עם כניסתנו למלון קיבלנו דרינק קבלת פנים; בחדרנו חיכתה מיטת תינוק נוחה ליפתח עם מצעים מאוירים; ביקשנו לאכול יחד ארוחת בוקר באחת המרפסות של החדרים שלנו וקיבלנו את כל ארוחות הבוקר שלנו למרפסת. אין לי ספק שגם בביקור הבא שלי בעיר אלון שם.

ארוחת הבוקר בחדר המלון. תשומת לב לפרטים הקטנים (צילום: אהובה שורצברד)
ארוחת הבוקר בחדר המלון. תשומת לב לפרטים הקטנים (צילום: אהובה שורצברד)

איפה אוכלים בסלוניקי?

Negroponte

את ההמלצה למסעדה זו, שנמצאת בלב העיר ברחוב מלא מסעדות קטנות ומגניבות, אספתי מהבלוג של מתן שופן וגם מהכתבה המעולה של בר נוצני. זו לגמרי מסעדה שאני חוזרת אליה בפעם הבאה שאני באזור.

מדובר במסעדה יוונית קטנה ומתוקה שמגישה אוכל ים תיכוני כמיטב הטברנות באזור. השירות היה נעים וידידותי, ישבנו בחוץ ונהנינו מהאוויר הטוב והאוכל היה פשוט וטעים.

חציל ממולא גבינות שהיה מצוין. מסעדת Negroponte
חציל ממולא גבינות שהיה מצוין. מסעדת Negroponte

אכלנו צזיקי חמצמץ ונהדר; ממרח פאבה, שעשוי מאפונה צהובה יבשה; חציל ממולא בגבינות שהיה טעים ביותר; צ’יפס זוקיני מטוגן שאופייני מאוד לאזור; טבעות ענקיות של קלמרי מטוגן שעוד היה להן טעם אמיתי של ים והיו פשוט משגעות.

טבעות קלמרי ענקיות ופריכות. מסעדת Negroponte
טבעות קלמרי ענקיות ופריכות. מסעדת Negroponte

עוד אכלנו: סלט יווני כמובן; קציצות בשר עסיסיות על הגריל; נקניקיות מסורתיות של אזור סלוניקי שהיו מתובלות מאוד ומתפצחות; פורקטה חזיר ממולאת בגבינה; שרימפס סגנקי, ברוטב עגבניות, אוזו ופטה שהשאירו טעם של עוד.

הסלט היווני הראשון בטיול. מסעדת Negroponte
הסלט היווני הראשון בטיול. מסעדת Negroponte

ביוון יש מסורת או מנהג פשוט מקסימים. בהרבה מסעדות וטברנות מקבלים קינוח (ולפעמים יותר מאחד) על חשבון הבית. זה נכון גם לגבי בתי הקפה שיגישו לכם משהו קטן ליד הקפה כדי להמתיק את הזמן שלכם. ב-Negroponte קיבלנו מעין מוס גבינה ויוגורט נפלא עם דלעת מסוכרת. תענוג קליל לסיום הארוחה.

כדורי בשר רכים ועסיסיים. מסעדת Negroponte
כדורי בשר רכים ועסיסיים. מסעדת Negroponte

Ergon Agora

גם למסעדה זו הגענו בזכות ההמלצה של מתן שופן. מדובר במסעדה שהיא גם מעדנייה, חנות מכולת למצרכים איכותיים ואפילו דוכן מזון מהיר שמכין המבורגרים מתוקים (לא, לא טעמתי, תודה ששאלתם).

המקום מזכיר את Eataly בניו יורק או בבולוניה בעיצוב ובקונספט, רק שכאן נאספו בקפידה מוצרים ים תיכוניים נפלאים שמחכים על המדף בציפייה. המסעדה עצמה מאוד קז’ואלית ויושבים בה מקומיים עם הילדים, בזוגות או ביחידים.

בפעם הראשונה שביקרנו במסעדה אכלנו צהריים. המקום מציע ישיבה בחוץ על הרחוב או בפנים, בשטח של המעדנייה. יש יינות יווניים נהדרים ובירה מהחבית ותפריט אוכל גדול שמתאים לכולם.

בחרנו לאכול סלט יווני עם קרעי פטוש שהיה מדויק בתיבולו; ממרח גבינת פטה ופלפלים קלויים שהיה פיקנטי, בדיוק כמו שאני מכינה; אצבעות קדאיף ממולאות בגבינת גרוייר מקומית שעליהן זולף דבש יווני; פלאפל עשוי מפאבה, אותה אפונה צהובה עם המון נענע יבשה ששדרגה את טעמו.

סלט יווני עם קרעי פטוש. מסעדת Ergon Agora
סלט יווני עם קרעי פטוש. מסעדת Ergon Agora

בפעם השנייה אכלנו במסעדה ארוחת ערב, ואז דגמנו גם את מבחר הסטייקים המצוינים שיש למקום להציע, כמו גם קינוחים מעולים. אל תוותרו בשום פנים על הארמנוביל לימון; עוגת גבינה היער השחור; ובקלאווה פיסטוק.

Bougatsa Giannis‏

לבר נוצני יש אובססיה קלה לבוגאצה איכותית, והאמת? אני לגמרי יכולה להבין אותה. מדובר במאפה יווני מסורתי שעשוי משכבות של בצק פילו אשר ביניהן שלל מילויים. בגרסה המתוקה אפשר למצוא מעין מילוי פטיסייר וניל אפוי; ובגרסה המלוחה פטה, תרד, בשר ועוף.

לכן לא היססתי בכלל כשאמרה שאין מצב שאני מוותרת על ביקור אצל ג’אניס. בחנות הקטנטנה שלנו ג’אניס מכין בכל יום בוגאצות טריות ואיכותיות. הוא היה מסביר פנים ונחמד, ארז לנו מטעמים ואפילו פינק אותנו במאפה אחד על חשבון הבית.

מאפה מתפצח במגוון מילויים. הבוגאצה של ג'אניס
מאפה מתפצח במגוון מילויים. הבוגאצה של ג’אניס

המאפים היו נהדרים, במיוחד הבוגאצה במילוי גבינת פטה ומאפה שמרים במילוי גבינה קשה ונקניק. אנחנו פחות התחברנו למילוי המתוק, בעיקר משום שהרגשנו שהיה בו הרבה קורנפלור.

בצק שמרים כרוך במילוי גבינה קשה ונקניק. בוגאצה ג'אניס
בצק שמרים כרוך במילוי גבינה קשה ונקניק. הבוגאצה של ג’אניס

היוונים אוכלים את הבוגאצה בדרך כלל לארוחת בוקר עם כוס קפה, ולכן אני ממליצה להגיע לחנות מוקדם כדי שתוכלו לבחור מבין מיני המאפים הרבים שיוצאים בשעות הבוקר.

משהו קטן נוסף. בסלוניקי יש שני שווקים עיקריים: שוק מודיאנו ושוק קפאני. לצערי, דווקא קפאני, שהוא השוק הקטן והפחות מתויר, היה סגור לשיפוצים בביקורנו. שוק מודיאנו הוא שוק ים תיכוני תיירותי אבל מאוד נחמד לביקור קצרצר. לא יותר מזה.
בפוסט הבא: על חופשת בטן גב בחלקידיקי שנייה לפני שהקיץ נגמר
ואם עשיתי לכם חשק לבשל, אספתי עבורכם את כל המתכונים המושלמים לארוחה יוונית נהדרת

 

 

4 Comments
  1. בר נוצני 4 שנים ago
    Reply

    תמרי, כהרגלך בקודש את כותבת ברהיטות, רגישות וכשרון רב. איזה כיף שוב לקרוא אותך. וכמובן להנות מהתמונות המעלפות שאהובה מצלמת.
    שמחה שאהבת את ההמלצות שלי בעיר המטריפה הזאת. מחכה לעוד ושולחת נשיקות!

    • תמר 4 שנים ago
      Reply

      תודה אהובתי, יופי של המלצות! כיף שבאת, קראת והגבת

  2. נעמה פלד 4 שנים ago
    Reply

    בלב ולדמיון טיילתי איתך.
    שומרת לימים אחרים שעוד מעט אולי יבואו.
    ❤️

    • תמר 4 שנים ago
      Reply

      אמן אמן. נשיקות

השאר תגובה

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.